THE ONLINE LEARNING MANAGEMENT DURING THE COVID-19 PANDEMIC OF FOREIGN LANGUAGES DEPARTMENT AT ANUBANLOEI SCHOOL, LOEI PROVINCE
Main Article Content
Abstract
This study aimed 1) to explore the online applications used by the teachers of foreign languages department during the COVID-19 Pandemic and 2) to inquire the problems that they faced during using those applications. The research samples were 17 teachers of foreign languages department at Anubanloei School, Loei Province. The researcher used an exploratory descriptive approach through a questionnaire.
Research finding found: (1) the respondent used app was Line Application at 67.23%, Google Meet at 23.53%, and else at 5.24%. (2) the most common problems that they met during using the online applications were overall and aspects, were at a high level (x̄ = 4.27, S.D. = 0.51), arranged in descending order as Technology (x̄ = 4.45, S.D. = 0.47), Teaching Materials (x̄ = 4.27, S.D. = 0.49), Student Behavior (x̄ = 4.22, S.D. = 0.55), and Teachers (x̄ = 4.15, S.D. = 0.59)
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
บทความที่ได้รับการพิจารณาจากคณะกรรมการผู้ทรงคุณวุฒิและเผยแผ่ในวารสารฉบับนี้ เป็นทัศนคติและข้อคิดเห็นส่วนบุคคลของผู้เขียนแต่ละท่าน ไม่ถือว่าเป็นทัศนะคติและความรับผิดชอบ
ของบรรณาธิการ
บทความ ข้อมูล เนื้อหา รูปภาพ ฯลฯ ที่ได้รับการตีพิมพ์ในวารสารสังคมศาสตร์บูรณาการ ถือเป็นลิขสิทธิ์ของวารสารสังคมศาสตร์บูรณาการ หากบุคคลหรือหน่วยงานใดต้องการนำทั้งหมดหรือส่วนหนึ่งส่วนใดไปเผยแพร่ต่อหรือเพื่อกระทำการใด ๆ จะต้องได้รับอนุญาตเป็นลายลักอักษรจากวารสารสังคมศาสตร์บูรณาการ ก่อนเท่านั้น
References
จักรกฤษณ์ โพดาพล. (2563, 9 มิถุนายน). การจัดการเรียนรู้ออนไลน์: วีถีที่เป็นไปทางการศึกษา. [ออนไลน์] https://slc.mbu.ac.th/article/28181/การจัดการเรียนรู้ออนไลน์/.
บุญทิพย์ สิริธรังศรี. (2563, กรกฎาคม). การจัดการเรียนการสอนออนไลน์สู่กรอบมาตรฐานวิชาชีพการสอนและสนับสนุนการเรียนรู้ระดับอุดมศึกษา. The Journal of Chulabhorn Royal Academy, 2(3), 1-17.
มนธิชา ทองหัตถา. (2564). สภาพการจัดการเรียนรู้แบบออนไลน์ในสถานการณ์การแพร่ระบาดของโรคติดเชื้อไวรัสโคโรนา 2019 (COVID-19) ของครูกลุ่มสาระการเรียนรู้ภาษาต่างประเทศ โรงเรียนปากพนัง จังหวัดนครศรีธรรมราช. วารสารลวะศรี มหาวิทยาลัยราชภัฎเทพสตรี 5(1) (เดือนมกราคม - มิถุนายน 2564), หน้า 43 – 51.
วนิดา วาดีเจริญ, รังสรรค์ เลิศในสัตย์, และสมบัติ ทีฆทรัพย์. (2560). ระเบียบวิธีวิจัยจากแนวคิดทฤษฎีสู่ภาคปฏิบัติ. กรุงเทพฯ: บริษัท ซีเอ็ดยูเคชั่น จำกัด (มหาชน).
WHO. (2020). Archived: WHO Timeline - COVID-19. Retrieved January 17, 2021, from https://www.who.int/news-room/detail/27-04-2020-who-timeline--- covid-19.
Lassoued, Z., Alhendawi, M., & Bashitialshaaer, R. (2020, September). An Exploratory Study of the Obstacles for Achieving Quality in Distance Learning during the COVID-19 Pandemic. Education Sciences, 10(232), 1-13.