LEARNING MANAGEMENT BY ONLINE CLASSROOMS USING GOOGLE CLASSROOM IN QUALITY MANAGEMENT AND INNOVATION IN PUBLIC SECTOR
Main Article Content
Abstract
The purpose of this academic paper was to propose the learning management employing Google Classroom in quality management and innovation in public administration offices. The analysis showed that employing Google Classroom in teaching and learning could encourage learners to collaborate in cooperative learning. The study presented that a virtual classroom in which students were able to develop their own learning and had an access to information at all hours. Students had developed self-study skills through using information technology from sources. The teaching and learning activities in the classroom could be designed according to learning characteristics. Learners and instructors faced each other and responded. Therefore, it allowed the instructor to be able to clearly see the changes in the learners.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
บทความที่ได้รับการพิจารณาจากคณะกรรมการผู้ทรงคุณวุฒิและเผยแผ่ในวารสารฉบับนี้ เป็นทัศนคติและข้อคิดเห็นส่วนบุคคลของผู้เขียนแต่ละท่าน ไม่ถือว่าเป็นทัศนะคติและความรับผิดชอบ
ของบรรณาธิการ
บทความ ข้อมูล เนื้อหา รูปภาพ ฯลฯ ที่ได้รับการตีพิมพ์ในวารสารสังคมศาสตร์บูรณาการ ถือเป็นลิขสิทธิ์ของวารสารสังคมศาสตร์บูรณาการ หากบุคคลหรือหน่วยงานใดต้องการนำทั้งหมดหรือส่วนหนึ่งส่วนใดไปเผยแพร่ต่อหรือเพื่อกระทำการใด ๆ จะต้องได้รับอนุญาตเป็นลายลักอักษรจากวารสารสังคมศาสตร์บูรณาการ ก่อนเท่านั้น
References
กนิษฐา อินธิชิต วรปภา อารีราษฎร์ และจรัญ แสนราช. (2561). การพัฒนารูปแบบการประยุกต์ใช้ กูเกิลแอปพลิเคชันเพื่อสนับสนุนการแนะแนวการศึกษาสำหรับสถาบันอุดมศึกษา. วารสารวิชาการการจัดการเทคโนโลยีสารสนเทศและนวัตกรรม, 5(2), 83-93.
จุฑามาศ ใจสบาย. (2562). การพัฒนาบทเรียนออนไลน์ โดยใช้ Google Classroom รายวิชาเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อชีวิต. วารสารธาตุพนมปริทรรศน์, 3(1), 1-8.
จุฑามาศ มละครบุร. (2560). การปรับปรุงประสิทธิภาพในการใช้ห้องเรียน: กรณีศึกษาเปรียบเทียบระหว่างชั้นเรียนขนาดใหญ่ ชั้นเรียนขนาดกลางและชั้นเรียนขนาดเล็กของวิทยาลัยการเมืองการปกครอง มหาวิทยาลัยมหาสารคาม. วารสารการเมืองการปกครอง, 7(3), 198-210.
ชลีนุช คนซื่อ สรเดช ครุฑจ้อน และกันต์พงษ์ วรรัตน์ปัญญา. (2554). การพัฒนาตัวแบบการเรียนการสอนแบบผสมผสานทางด้านกิจกรรมในรายวิชาการวิเคราะห์และออกแบบระบบ. วารสารบรรณศาสตร์ มศว, 4 (1), 40- 52.
สาวิตรี สิงหาด สุฬดี กิตติวรเวช และอธิพงศ์ สุริยา. (2561). ผลสัมฤทธิ์และความพึงพอใจของนักศึกษาพยาบาลต่อการจัดการเรียนการสอนผ่าน Google Classroom ในรายวิชาเทคโนโลยีสารสนเทศทางการพยาบาล. วารสารมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์, 9(2), 124-137.
เอกวิทย์ สิทธิวะ และวรชนันท์ ชูทอง. (2558). คู่มือการใช้งานการอบรมการใช้นวัตกรรม Google Classroom ในการเรียนการสอนของอาจารย์มหาวิทยาลัยราชภัฏนครสวรรค์. นครสวรรค์: มหาวิทยาลัยราชภัฏนครสวรรค์.
Iftakhar, S. (2016). Google classroom: What works and how?. Journal of Education and Social Sciences, 3, 12-18.
Khalil, Z.M. (2018). EFL Students’ Perceptions towards Using Google Docs and Google Classroom as Online Collaborative Tools in Learning Grammar. Applied Linguistics Research Journal, 2(2), 33-48.
Prastiyo, W., Djohar, As’ari & Purnawan. (2018). Development of Youtube integrated Google classroom based e-learning media for the light-weight vehicle engineering vocational High School. Jurnal Pendidikan Vokasi, 8(1), 53-66.
Saeed Al-Maroof, R.A. & Al-Emran, M. (2018). Students Acceptance of Google Classroom: An Exploratory Study using PLS-SEM Approach. iJET, 13(6),112-123.
Suwannatat, P. (2563). โรคระบาดทำให้เห็นความไม่เท่าเทียม เรียนออนไลน์อาจไม่ตอบโจทย์ เพราะเด็กบางคนขาดอุปกรณ์. (ออนไลน์). สืบค้นเมื่อ 15 พฤษภาคม 2563. แหล่งสืบค้น https://brandinside.asia/%E0%B9%89how-covid-19-transform-education-system/