ACADEMIC ADMINISTRATION STRATEGIES OFADMINISTRATORS A FFECTING TO THE TNTERNAL ASSURANCE IMPLEMENTATION OF SCHOOLS IN DEPARMENT OF LOCAL ADMINISTRATION LOEI PROVINCE

Main Article Content

Bhuriwat Srisangmuang
Sakdinaporn Nuntee
Sukhum Prommuangkhun

Abstract

               This study aimed 1) to study the level of academic management strategies of administrators. 2) to study the level of quality assurance operations within educational institutions. 3) to study the relationship between academic administration strategies of administrators and quality assurance operations within educational institutions. 4) to propose strategies for academic management of administrators that affect quality assurance operations within educational institutions. Schools under the Local administrative organization of Loei province. The samples used in the research were administrators, teachers of schools under the Local administrative organization of Loei province in the academic year 2021 by collecting data from 214 administrators and teachers. The data is an estimation scale questionnaire. opinion questionnaires and an in-depth interview. The statistics used in the data analysis were percentage, mean, standard deviation. and multiple regression analysis.


               The results of the research found that1) Academic administrations trategies of administrators’ schools under the overall level is at a high levels (x̅ = 4.25, S.D.= 0.63), 2) Quality assurance operations within educational institutions schools under the overall level is at a high levels (x̅ = 4.34 , S.D. = 0.55), 3) Academic management strategy of executives has a positive relationship and affects operations to schools in all aspects and statistically significant at the .01 level and 4) The seven strategies of academic administration affecting to the quality assurance operations.


 

Article Details

How to Cite
Srisangmuang ภ., Nuntee ศ., & Prommuangkhun ส. (2024). ACADEMIC ADMINISTRATION STRATEGIES OFADMINISTRATORS A FFECTING TO THE TNTERNAL ASSURANCE IMPLEMENTATION OF SCHOOLS IN DEPARMENT OF LOCAL ADMINISTRATION LOEI PROVINCE. Integrated Social Science Journal, 4(11), 1-11. https://ojs.mbuslc.ac.th/index.php/issj/article/view/268
Section
Research Article

References

กฎกระทรวงว่าด้วยการประกันคุณภาพการศึกษา พ.ศ. (2561). (23 กุมภาพันธ์ 2561). ราชกิจจานุเบกษา. เล่ม 135 ตอนที่ 11ก : 3-5.

กรมส่งเสริมการปกครองส่วนท้องถิ่น. (2558). แผนพัฒนาการศึกษาท้องถิ่นระยะ 3 ปี (พ.ศ.2558-2560). กรุงเทพมหานคร: สำนักประสานและพัฒนาการจัดการศึกษาท้องถิ่น กรมส่งเสริมการปกครองส่วน ท้องถิ่น กระทรวงมหาดไทย.

เกศรา สิทธิแก้ว. (2558). ภาวะผู้นำเชิงกลยุทธ์ในศตวรรษที่ 21 ของผู้บริหารที่ส่งผลต่อการดำเนินงานประกัน คุณภาพภายในสถานศึกษา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาปทุมธานี. วิทยานิพนธ์ ครุศาสตร์มหาบัณฑิต (การบริหารการศึกษา). ปทุมธานี: บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี.

ปนิดา เนื่องพะนอม. (2560). กลยุทธ์การบริหารมหาวิทยาลัยราชภัฏเพื่อการพัฒนาท้องถิ่นอย่างยั่งยืน.วิทยานิพนธ์ ปรัชญาดุษฎีบัณฑิต (การจัดการศึกษา). กรุงเทพมหานคร: บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์.

ปวันรัตน์ โพธิ์จันทร์. (2561). ความสัมพันธ์ระหว่างการบริหารงานประกันคุณภาพภายในสถานศึกษาของผู้บริหารสถานศึกษากับความพึงพอใจในการปฏิบัติงานของครูสังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาบุรีรัมย์ เขต 3. วิทยานิพนธ์ ครุศาสตร์มหาบัณฑิต (การบริหารการศึกษา). บุรีรัมย์: บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์.

พงษ์ศักดิ์ สุขพิทักษ์. (2555). กลยุทธ์การบริหารคุณภาพงานวิชาการในสถานศึกษาขั้นพื้นฐาน สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาอุบลราชธานี เขต 3. วารสารการบริหารและพัฒนามหาวิทยาลัยมหาสารคาม, 4(1), 173-190.

สุเทพ ไชยวุฒิ. (2560). การพัฒนาคู่การบริหารจัดการงานวิชาการของคณะครุศาสตร์ มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงใหม่. วิทยานิพนธ์ ครุศาสตร์มหาบัณฑิต (การบริหารการศึกษา). เชียงใหม่: มหาวิทยาลัยราชภัฎเชียงใหม่.

เสาวภา นิสภโกมล. (2558). กลยุทธ์การบริหารงานวิชาการโรงเรียนมัธยมศึกษาตามแนวคิดการพัฒนาพลเมืองคุณภาพ. วิทยานิพนธ์ ปรัชญาดุษฎีบัณฑิต (บริหารการศึกษา). กรุงเทพมหานคร: มหาวิทยาลัยจุฬาลงกรณ์.

สำนักงานรับรองมาตรฐานและประเมินคุณภาพการศึกษา. (2561). รายงานประจำปี 2561. กรุงเทพมหานคร : อมรินทร์พริ้นติ้งแอนด์พับลิชชิ่ง จำกัด (มหาชน).

สำนักทดสอบการศึกษา สำนักงานคณะกรรมการการศึกษาขั้นพื้นฐาน. (2559). คู่มือการประกันคุณภาพตามมาตรฐานการศึกษาขั้นพื้นฐานเพื่อการประกันคุณภาพภายในสถานศึกษา. กรุงเทพมหานคร : โรงพิมพ์ สำนักงานพระพุทธศาสนาแห่งชาติ.

Dubrin .J.(1998) : Leadership research finding : Practice and skills. Boston Houghton : Mifflin Company.

Hoy, W. K. and Miskel, C. G. (2013). Educational Administration Theory Research Practice. (New York: McGraw Hill).

Joiner, B., & Josephs, S. (2007). Leadership Agility: Five levels of mastery for anticipating and initiating change. Reflections: The SoL Journal, 8(1), 44-51.

Mark, S. (2008). “A Best Practices For School,” Higher Education 12, 4: 130-145.

Scanland, C. L. (2006). Strategies to promote a climate of academic ingegrity and minizize student teaching and plagiarism. Journal of Allied Health, Vol.35 No.3, Pp : 179-185.

Skipper, S. (2006). Conceptual Framework for Effectible Inclusive Schools. Retrieved on 12 February 2020 from http://www.leadership.fau.edu