TEACHING SOCIAL STUDIES ACCORDING TO TRIAD INSTRUCTIONAL SYSTEM

Main Article Content

Jongrak Phuphit
Phramaha Aphipong Bhurivatthano (Khamhongsa)

Abstract

            Present time Education in around the world must be evaluated how was the truth for it? Because of the main point of education means developing human population to push them have been the most importance for national development. Therefore, with widely education develop man and innovation more benefit for them. So that, education is the most benefit until present time. Then education developed all population as those country to be skill and long life lasting.

Article Details

How to Cite
Phuphit จ., & Bhurivatthano อ. (2024). TEACHING SOCIAL STUDIES ACCORDING TO TRIAD INSTRUCTIONAL SYSTEM. Integrated Social Science Journal, 4(10), 79-92. https://ojs.mbuslc.ac.th/index.php/issj/article/view/252
Section
Academic Article

References

คณาจารย์ภาควิชาพื้นฐานการศึกษา. (2562). ค่านิยมและคุณลักษณะความเป็นครู. กรุงเทพมหานคร: สํานักพิมพ์มหาวิทยาลัยรามคําแหง.

ไพฑูรย์ สินลารัตน์. (2542). การปลูกฝังความสํานึกทางสังคมในหมู่นิสิตนักศึกษาไทย. อุดมศึกษา วิพากษ์ รวมบทวิเคราะห์ วิจารณ์การอุดมศึกษาไทย. จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. กรุงเทพมหานคร: สํานักพิมพ์แห่งมหาจุฬาลงกรณราชวิทยาลัย

พระไตรปิฎก ฉบับภาษาไทย ฉบับมหาจุฬาลงกรณราชวิทยาลัย. (2539). กรุงเทพมหานคร: โรงพิมพ์มหาจุฬาลงกรณราชวิทยาลัย

พระไตรปิฎก ฉบับภาษาบาลี ฉบับมหาจุฬาลงกรณราชวิทยาลัย. (2539). กรุงเทพมหานคร: โรงพิมพ์มหาจุฬาลงกรณราชวิทยาลัย.

โรงเรียนวัดไผ่ดํา แผนกสามัญศึกษา. (2565). การจัดการเรียนรู้แบบ PHAIDAM MODEL. สิงห์บุรี: โรงเรียนวัดไผ่ดํา แผนกสามัญศึกษา.

สํานักงานเลขาธิการสภาการศึกษา. (2545). พระราชบัญญัติการศึกษาแห่งชาติ พ.ศ. 2542. กรุงเทพมหานคร: พริกหวานกราฟฟิค

สุรางค์ โค้วตระกูล. (2559). จิตวิทยาการศึกษา. กรุงเทพมหานคร: สํานักพิมพ์แห่งจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย.