QUALITY ASSURANCE MANAGEMENT OF MAHAMAKUT BUDDHIST UNIVERSITY: SRILANCHANG CAMPUS
Main Article Content
Abstract
The objectives of the research article were to study opinions of the personnel on the Quality Assurance Management of Mahamakut Buddhist University: Srilanchang Campus, Loei province, and to compare the opinions of the personnel on the Quality Assurance Management of Mahamakut Buddhist University: Srilanchang Campus, Loei province, classified by their status and educational level. The population of the research was a total of fifty-five lecturers and officials of Mahamakut Buddhist University: Srilanchang Campus. The tool used for data collection was a five-point rating scale questionnaire. The statistics consisted of percentage, mean, standard deviation, t-test and one-way ANOVA.
The results of the research revealed that the personal’s opinions on the Quality Assurance Management of Mahamakut Buddhist University: Srilanchang Campus, Loei province was found to be at high level. Separately considered in the descending order, the campus’ educational resources, the personnel’s understanding of quality assurance and the personnel’s participation in quality assurance were found to be at a high level, and the communication and the organizational culture were found to be at a moderate level, respectively. The comparison of the personnel’s opinions on the Quality Assurance Management of Mahamakut Buddhist University: Srilanchang Campus, Loei province, classified by their status and educational level, was found indifferent.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
บทความที่ได้รับการพิจารณาจากคณะกรรมการผู้ทรงคุณวุฒิและเผยแผ่ในวารสารฉบับนี้ เป็นทัศนคติและข้อคิดเห็นส่วนบุคคลของผู้เขียนแต่ละท่าน ไม่ถือว่าเป็นทัศนะคติและความรับผิดชอบ
ของบรรณาธิการ
บทความ ข้อมูล เนื้อหา รูปภาพ ฯลฯ ที่ได้รับการตีพิมพ์ในวารสารสังคมศาสตร์บูรณาการ ถือเป็นลิขสิทธิ์ของวารสารสังคมศาสตร์บูรณาการ หากบุคคลหรือหน่วยงานใดต้องการนำทั้งหมดหรือส่วนหนึ่งส่วนใดไปเผยแพร่ต่อหรือเพื่อกระทำการใด ๆ จะต้องได้รับอนุญาตเป็นลายลักอักษรจากวารสารสังคมศาสตร์บูรณาการ ก่อนเท่านั้น
References
ไพสันติ์ ศรีแปง. (2550). การดำเนินงานการประกันคุณภาพการศึกษา ตามความคิดเห็นของบุคลากร มหาวิทยาลัยมหามกุฏราชวิทยาลัย. ปริญญานิพนธ์ กศ.ม. (การอุดมศึกษา). กรุงเทพฯ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ.
มานิดา คำจีน. (2547). การสื่อสารภายในองค์องค์การที่มีผลต่อความพึงพอใจในการปฏิบัติงานของพนักงานรายเดือน: กรณีศึกษา บริษัทวาไทยอุตสาหกรรม จำกัด (มหาชน). รายงานโครงการเฉพาะบุคคลมหาบัณฑิต คณะวารสารศาสตร์และสื่อสารมวลชน มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์.
มานิตย์ เมธานุภาพ. (2550). การศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างวัฒนธรรมองค์การกับการปฏิบัติงานด้านการประกันคุณภาพการศึกษาของสถานศึกษาสังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาตาก เขต 2. ปริญญา นิพนธ์ครุศาสตรมหาบัณฑิต. คณะครุศาสตร: มหาวิทยาลัยราชภัฎกำแพงเพชร.
สาวิตรี ไชยสมบัติ. (2551). ปัจจัยองค์การที่ส่งผลต่อการดำเนินงานการประกันคุณภาพการศึกษา ระดับคณะวิชามหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ วิทยาเขตกำแพงแสน. วิทยานิพนธ์ปริญญาศิลปศาสตรมหาบัณฑิต คณะการจัดการภาครัฐและภาคเอกชน. กรุงเทพมหานคร: มหาวิทยาลัยศิลปากร.
สิริรัตน์ วิภาสศิลป์. (2542). การประกันคุณภาพการศึกษาในสถาบันอุดมศึกษา. วารสารการวัดผลการศึกษา มศว.ประสานมิตร. 20 (60), 29-37.