COMPARISON OF PERSONNEL OPINIONS ON BUILDING AND ENVIRONMENT ADMINISTRATION IN PHRAPARIYATTIDHAM SCHOOL ON GENERAL EDUCATION IN LOEI PROVINCE

Main Article Content

Pramaha Jakkrapol Siritharo, Dr.
Pramaha Arkom Athathamedhe

Abstract

               The objective of the research was to compare the personnel opinions on the building and environment administration in Phrapariyattidhamma Schools on General Education in Loei province. The samples were administrators and teachers of Phrapariyattidhamma Schools for General Education in Loei province in the academic year 2020, consisting of 118 people, obtained via the random sampling method, then using the simple random sampling according to the proportion of the population in the group. The tool used for data collection was a 5-point rating scale questionnaire. The statistics used for data analysis were mean, and standard deviation, t-test, and one-way ANOVA.


               The research result revealed that the comparison of personnel opinions on the building and environment administration in Phrapariyattidhamma Schools on General Education in Loei province, classified by their position and age, were not different.

Article Details

How to Cite
Siritharo พ., & Athathamedhe พ. (2021). COMPARISON OF PERSONNEL OPINIONS ON BUILDING AND ENVIRONMENT ADMINISTRATION IN PHRAPARIYATTIDHAM SCHOOL ON GENERAL EDUCATION IN LOEI PROVINCE. Integrated Social Science Journal, 1(2), 47-55. https://ojs.mbuslc.ac.th/index.php/issj/article/view/31
Section
Research Article

References

ชัชวาลย์ จันทร์ศรี. (2547). การพัฒนาการปฏิบัติงานอาคารสถานที่และสิ่งแวดล้อมในโรงเรียนบ้านโพนครก อำเภอท่าตูม จังหวัดสุรินทร์. ปริญญานิพนธ์การศึกษามหาบัณฑิต. มหาสารคาม: บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยมหาสารคาม.

เดชา เกตุโสภณกูล. (2540). สภาพและความต้องการใช้อาคารสถานที่ของโรงเรียนประถมศึกษา สังกัด สำนักงานการประถมศึกษาจังหวัดชลบุรี. วิทยานิพนธ์การศึกษามหาบัณฑิต. ชลบุรี: บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยบูรพา.

รุจิร์ ภู่สาระ และจันทรานี สงวนนาม. (2545). การบริหารหลักสูตรในสถานศึกษา. กรุงเทพมหานคร: บุ๊คพอยท์.

สำนักงานคณะกรรมการการศึกษาแห่งชาติ. (2544). มาตรฐานการศึกษาเพื่อการประเมินคุณภาพภายนอก: ระดับการศึกษาขั้นพื้นฐาน. กรุงเทพมหานคร: สำนักงานรับรองมาตรฐานและการประเมินคุณภาพการศึกษา (องค์การมหาชน).