THE SATISFACTION OF STUDENTS TOWARDS THE LIBRARY SERVICE OF MAHAMAKUT BUDDHIST UNIVERSITY, SRILANCHANG CAMPUS

Main Article Content

Hathairat Lompukheaw

Abstract

               This research aimed to (1) study the satisfaction of students towards the library service, and (2) compared the satisfaction of students towards the library service of Mahamakut Buddhist University, Srilanchang Campus, claasified by major and class level. The sample group was 175 regular semester student of Mahamakut Buddhist University, Srilanchang Campus. The tool used was a questionnaire. The statistics used in analyzing the data were: Frequency, Percentage, Mean, Standard Deviation, and One - Way ANOVA.


               The research resultsfound that: 1) the satisfaction of students towards the library service of Mahamakut Buddhist University, Srilanchang Campus in overall was at high level. 2) comparison of the satisfaction of students towards the library service of Mahamakut Buddhist University, Srilanchang Campus, both claasified by major and class level were not different.

Article Details

How to Cite
Lompukheaw ห. (2022). THE SATISFACTION OF STUDENTS TOWARDS THE LIBRARY SERVICE OF MAHAMAKUT BUDDHIST UNIVERSITY, SRILANCHANG CAMPUS. Integrated Social Science Journal, 2(5), 63-71. https://ojs.mbuslc.ac.th/index.php/issj/article/view/145
Section
Research Article

References

จาริณี โหยหวน และวิภาณี เพ็งเนตร. (2558). ความพึงพอใจของนักศึกษาที่มีต่อการให้บริการงานทั่วไปของสำนักวิชาพื้นฐานและภาษา. รายงานการวิจัย. สำนักวิชาพื้นฐานและภาษา: สถาบันเทคโนโลยีไทย-ญี่ปุ่น.

พิมพ์รำไพ เปรมสมิทธ์. (2536). บริการสารนิเทศสมัยใหม่: แนวคิดและข้อสังเกต. ในการประชุมวิชาการประจำปี 2536 ของสมาคมห้องสมุดแห่งประเทศไทย เรืองบริการสารนิเทศ: สนองความต้องการของผู้ใช้บริการจริงหรือ 25-29 ตุลาคม 2536. กรุงเทพฯ: สมาคมห้องสมุดแห่งประเทศไทย.

มาลีวัลย์ นิโรจน์. (2555). คุณภาพการบริการของห้องสมุดสำนักวิทยบริการและเทคโนโลยีสารสนเทศ.มหาวิทยาลัยราชภัฏรำไพพรรณี. การศึกษาค้นคว้าอิสระปริญญาบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต. มหาวิทยาลัยราชภัฏรำไพพรรณี.

ลำพึง บัวจันอัฐ. (2560). การจัดบริการสารสนเทศเชิงรุกของห้องสมุดมหาวิทยาลัยราชภัฏศรีสะเกษ. รายงานการวิจัย. มหาวิทยาลัยราชภัฏศรีสะเกษ.

วรรณิดา ดวงมณี. (2560). คุณภาพการให้บริการของห้องสมุด มหาวิทยาลัยราชภัฏศรีสะเกษ. วารสารานวิจัยและพัฒนา มหาวิทยาลัยราชภัฏศรีสะเกษ 3(1) , หน้า 12 – 24.

สุจิน บุตรดีสุวรรณ. (2542). การจัดและบริหารงานห้องสมุด. มหาสารคาม ภาควิชาบรรณารักษศาสตร์และสารนิเทศศาสตร์คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัยสารคาม.

สำนักงานคณะกรรมการการอาชีวศึกษา. (2560, 29 สิงหาคม). ประกาศสำนักงานคณะกรรมการการอาชีวศึกษา, เรื่อง มาตรฐานห้องสมุดสถานศึกษา สังกัดสำนักงานคณะกรรมการการอาชีวศึกษา. ออนไลน์. สืบค้นเมือ 12 มิถุนยายน 2565. แหล่งสืบค้น https://tla.or.th/attachments/article/

/20181206_1_library_standard_th.pdf.