GAME-BASED LEARNING OF ENGLISH VOCABULARIES FOR MATHAYOMSUKSA 1 STUDENTS OF LUANG PU SRICHAN VANNABHO CHARITY SCHOOL, LOEI PROVINCE

Main Article Content

Sasiprapa Yodsilp
Pradit Srinonyang

Abstract

               The objectives of the research were (1) to study the efficiency of game-based learning of English vocabularies, (2) to compare the students’ achievement of English vocabulary learning before and after the game-based learning, and (3) to study the Mathayomsuksa 1 students’ satisfaction with game-based learning of English vocabularies. The target group was a total of 27 Mathayomsuksa 1 students of Luang Pu Srichan Vannabho Charity School, Loei Province. The instruments used for data collection consisted of a lesson plan on Game-Based Learning of English Vocabularies, tests on English vocabulary learning, and the survey of the students’ satisfaction. The statistics used for data analysis comprised arithmetic mean, standard deviation and the t-test for dependent samples.


               The research results of this study show that: 1) the efficiency of English vocabulary learning lessons using games in class for secondary 1 students was at 70.08/85.17, higher than the standard of 70/70, 2) the achievement of learning English vocabulary with games was higher, them the pre-test at 0.01 level significant and the percentage of progress was 25.08, and 3) the students were satisfied with learning English vocabulary using games, at a high level, the highest percentage was that they understand and enjoyed learning English vocabulary better.

Article Details

How to Cite
Yodsilp ศ., & Srinonyang ป. (2022). GAME-BASED LEARNING OF ENGLISH VOCABULARIES FOR MATHAYOMSUKSA 1 STUDENTS OF LUANG PU SRICHAN VANNABHO CHARITY SCHOOL, LOEI PROVINCE. Integrated Social Science Journal, 2(5), 9-15. https://ojs.mbuslc.ac.th/index.php/issj/article/view/137
Section
Research Article

References

กรมวิชาการ. (2551). กระบวนการเรียนรู้และยุทธศาสตร์การเรียนรู้. กรุงเทพมหานคร: เดอะมาสเตอร์กรุ๊ปแมนเนจเม้นท์ จากัด.

จริยาพร ศรีพิทักษ์พลรบ และรุ่งทิพย์ ดำจ่าง. (2551). การเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์การเรียนรู้คำศัพท์ภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4 ที่สอนโดยใช้เกมประกอบและสอนตามคู่มือครู. การค้นคว้าอิสระศิลปศาสตรมหาบัณฑิต สาขาวิชาภาษาอังกฤษ มหาวิทยาลัยนเรศวร.

ณัฐวราพร เปลี่ยนปราณ และสุทัศน์ นาคจั่น (2558). การเรียนรู้คำศัพท์ภาษาอังกฤษโดยใช้เกมประกอบการสอนของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 โรงเรียนวัดทุ่งน้อย อำเภอกุยบุรี จังหวัดประจวบคีรีขัน. Veridian E-Journal, Silpakorn University (Humanities, Social Sciences and arts) ฉบับภาษาไทย ปีที่ 8 ฉบับที่ 2 เดือนพฤษภาคม – สิงหาคม 2558, หน้า 1672 – 1684.

สุภาษิต พาณยง. (2555). การพัฒนาทักษะการอ่านและการเขียนภาษาอังกฤษโดยใช้เกมการศึกษา สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 2 โรงเรียนสวนรัฐวิทยา กรุงเทพมหานคร. วิทยานิพนธ์ศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต สาขาหลักสูตรและการสอน มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช.

Krashen, S. D. & Terrel, T. D. (1983). The Natural Approach. Oxford: Pergamon Press.

McCarthy, B. (1997). A tale of four learner: 4 MAT learning styles. Eric Accession: NISC Discover Report, 46-51.