PARTICIPATORY POLICY RESEARCH: THEORY TO PRACTICE

Authors

  • Chakgrit Podapol Mahamakit Buddhist University, Srilanchang Campus

Keywords:

Methodology Research, Participatory Policy Research, Policy Research

Abstract

               The purpose of the article was to present the implementation of participatory policy research. It is one of the research methods that were interested by educational administrators because policy making was the main duty for all the executives to demonstrate the future direction of the organization. The participatory policy research was developed from the policy research concept, to which the principle of participation had been applied in the research process. In the procedure, there were two important steps. The first step was data collection from several sources by organizing workshops for stakeholders to brainstorm the involved people, and the second step was an estimation of possible opportunities for policy proposal implementation by allowing stakeholders to cooperate in thinking, analysis and feedback by using the research data received from the first step of the research for consideration.

References

วิทยาเขตศรีล้านช้าง, มหาวิทยาลัยมหามกุฏราชวิทยาลัย. (2563). ระเบียบการและคู่มือการศึกษาระดับบัณฑิตศึกษา มหาวิทยาลัยมหามกุฏราชวิทยาลัย วิทยาเขตศรีล้านช้าง. เลย: มหาวิทยาลัยมหามกุฏราชวิทยาลัย วิทยาเขตศรีล้านช้าง.

วิโรจน์ สารรัตนะ. (2554). การวิจัยทางการบริหารการศึกษา แนวคิดและกรณีศึกษา. พิมพ์ครั้งที่ 2. กรุงเทพมหานคร: สำนักพิมพ์อักษราพิพัฒน์ จำกัด.

Majchrzak, Ann. (1984). Methods for policy research: Applied social research methods. Newbury Park: Sage

Published

2021-09-30

How to Cite

Podapol จ. (2021). PARTICIPATORY POLICY RESEARCH: THEORY TO PRACTICE. Srilangchang Research Journal, 1(2), 51-58. https://ojs.mbuslc.ac.th/index.php/srj/article/view/46

Issue

Section

Academic Article