QUESTIONNAIRE CREATION: THE KEY TO SUCCESS OF SURVEY RESEARCH

Authors

  • Chakgrit Podapol

Keywords:

Questionnaire Creation, ; Research Design, Quantitative Research

Abstract

               For the survey research, what made the research successful was the creation or design of a research tool, a questionnaire, to collect data correctly on the research objectives. The difficulty of questionnaire production was to create questions, based on an operational definition of a variable, which seemed very difficult for inexperienced novice researchers, including graduate students who had to complete their theses. The questionnaire creation, the process of research tool creation, and the assessment of research tools were complicated to understand. The objective of the academic article was to have the researchers understand and able to create or design the appropriate research tools.  

References

จักรกฤษณ์ โพดาพล. (2557). เอกสารประกอบการสอนรายวิชา GS 5007 ระเบียบวิธีวิจัย (Research Methodology). เลย: สาขาวิชาการบริหารการศึกษา มหาวิทยาลัยมหามกุฏราชวิทยาลัย วิทยา เขตศรีล้านช้าง.

จักรกฤษณ์ โพดาพล. (2564, 4 ตุลาคม). ภาวะผู้นำเชิงสร้างสรรค์: ผู้นำในยุค Disruptive. มหาวิทยาลัยมหามกุฏราช วิทยาลัย วิทยาเขตศรีล้านช้าง. [ออนไลน์] https://slc.mbu.ac.th/article/30270 ภาวะผู้นำเชิง สร้างสรรค

จักรกฤษณ์ โพดาพล และสุพรรณี บุญหนัก. (2563). สถิติเพื่อการวิจัย และการใช้โปรแกรม SPSS ในการวิจัย. เลย: สำรวยก๊อปปี้ บ้านใหม่.

ศิริชัย กาญจนวาสี. (2538). ทฤษฎีการประเมิน. กรุงเทพมหานคร: สำนักพิมพ์จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย.

Published

2021-12-28

How to Cite

Podapol จ. (2021). QUESTIONNAIRE CREATION: THE KEY TO SUCCESS OF SURVEY RESEARCH. Srilangchang Research Journal, 1(3), 45-53. https://ojs.mbuslc.ac.th/index.php/srj/article/view/52

Issue

Section

Academic Article