PUBLIC PERCEPTION OF PUBLIC RELATIONS ON CANDIDATES FOR MUNICIPAL COUNCILORS AND MAYOR IN LOEI PROVINCE

Authors

  • Satawat Songkaphan Mahachulalongkorn Buddhist University, Loei Religious College

Keywords:

Perception, Public Relations, Candidate, Municipal Councilor, Mayor

Abstract

               The objectives of the research were (1) to study the public perception of public relations on the candidates for the councilors and the mayor of Loei Municipality, and (2) to compare the public relations perception of the people on the candidates for the councilors and the mayor of Loei Municipality, classified by age and educational level. The population of the research was a total of 499,551 people in Loei province; the 384 samples were selected by using Krejcie and Morgan’s table, including the stratified random sampling, based on the population’s status, and the simple random sampling, based on the ratio of the population’s each group. The instrument used for data collection was the five-point rating scale questionnaire. The statistics used for data analysis comprised of percentage, arithmetic mean, standard deviation, and the t-test for independent samples.

               The findings of the research were as follows:  1) The public perception of public relations on the candidates for the councilors and the mayor of Loei Municipality was found to be at a high level. Separately considered, each aspect was found to be at a high level. 2) The comparison of public perception of public relations on the candidates for the councilors and the mayor of Loei Municipality, classified by the samples’ age and educational level, was found to be different at a statistically significant level of 0.05.

References

นงค์รักษ์ ต้นเคน. (2558). ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกนายกองค์การบริหารส่วนตำบลคำเตย อำเภอเมือง จังหวัดนครพนม. วิทยานิพนธ์นี้ปริญญารัฐประศาสนศาสตรมหาบัณฑิต (รัฐประศาสนศาสตร์). บัณฑิตวิทยาลัย: มหาวิทยาลัยราชภัฏมหาสารคาม.

มหาวิทยาลัยมหาจุฬาลงกรณราชวิทยาลัย. (2553). การเมืองกับการปกครองของไทย. พระนครศรีอยุธยา : โรงพิมพ์มหาจุฬาลงกรณราชวิทยาลัย.

ศูนย์ส่งเสริมการศึกษาและการมีส่วนร่วมของพลเมืองที่ 2. (2564, 23 กุมภาพันธ์). การหาเสียงของผู้สมัครรับ เลือกตั้งสมาชิกสภาเทศบาลและนายกเทศมนตรี ด้วยวิธีการทางอิเล็กทรอนิกส์. ออนไลน์. สืบค้นเมื่อ 19 ตุลาตม 2564 แหล่งสืบค้น https://www.ect.go.th/dlc2/ewt_news.php?nid=10030 &ewt=ZGJfMTE5X2VjdF90aA==&filename=index.

สมชาย วุฒิพิมลวิทยา. (2559). ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกตั้งนายกเทศมนตรี เทศบาลนครนนทบุรี จังหวัดนนทบุรี: ศึกษาในห้วงเวลา ปี 2558. สารนิพนธ์รัฐศาสตรมหาบัณฑิต (สื่อสารการเมือง). กรุงเทพมหานคร: วิทยาลัยสื่อสารการเมือง มหาวิทยาลัยเกริก.

Huang, T. T., & Wang, W. S. (2009). Comparison of three established measures of fear of falling in community-dwelling older adult: Psychometric testing. International Journal of Nursing Studies. 46, 1313-1319.

Wilmot, W. W. (1987). Dyadic Communication. 3rd ed. New York: Random House.

Published

2021-12-28

How to Cite

Songkaphan ศ. (2021). PUBLIC PERCEPTION OF PUBLIC RELATIONS ON CANDIDATES FOR MUNICIPAL COUNCILORS AND MAYOR IN LOEI PROVINCE. Srilangchang Research Journal, 1(3), 25-31. https://ojs.mbuslc.ac.th/index.php/srj/article/view/50

Issue

Section

Research Article