ONLINE LEARNING PARTICIPATION OF STUDENT GUARDIANS OF TESSABAN WANG SAPHUNG 2 SCHOOL, WANG SAPHUNG MUNICIPALITY, LOEI PROVINCE

Authors

  • Jaruwan Boonsorn Department of Local Administration

Keywords:

Participation, Student Guardian, Online Learning

Abstract

               The objectives of the research were (1) to study the participation of student guardians in online learning of Tessaban Wang Saphung 1 School, Wang Saphung Municipality, Loei province, and (2) to study the recommendations for development guidance on the participation of student guardians in online learning of Tessaban Wang Saphung 1 School, Wang Saphung Municipality, Loei province. The population of the research was a total of 510 student guardians, Tessaban Wang Saphung 1 School, Wang Saphung Municipality, Loei province; the 226 samples were selected by using Krejcie and Morgan’s table, the stratified random sampling, based on the population’s status, and the simple random sampling, based on the ratio of the population in each group. The instrument used for data collection was the five-point rating scale questionnaire. The statistics used for data analysis comprised of percentage, arithmetic mean, and standard deviation.  

               The findings of the research were as follows: 1) The participation of student guardians in online learning of Tessaban Wang Saphung 1 School, Wang Saphung Municipality, Loei province was found to be at a moderate level. Separately considered in the descending order, each aspect was found to be at a moderate level. 2) The recommendation for the development guidance on the participation of student guardians in online learning of Tessaban Wang Saphung 1 School, Wang Saphung Municipality, Loei province was to train student guardians to understand their roles on online learning.

References

จักรกฤษณ์ โพดาพล. (2563, 9 มิถุนายน). การจัดการเรียนรู้ออนไลน์: วีถีที่เป็นไปทางการศึกษา. ออนไลน์. สืบค้นเมื่อ 1 กันยายน 2564 แหล่งสืบค้น https://slc.mbu.ac.th/article/28181/การจัดการเรียนรู้ออนไล.

บุญชม ศรีสะอาด. (2553). การวิจัยเบื้องต้น. พิมพ์ครั้งที่ 8. กรุงเทพฯ: สุวีริยาสาส์น.

มานะ สินธุวงษานนท์. (2550). ปัจจัยส่งเสริมการจัดการศึกษาที่ส่งผลต่อคุณภาพนักเรียนในภาคตะวันออกเฉียงเหนือ. วิทยานิพนธ์ศึกษาศาสตรดุษฎีบัณฑิต (การบริหารการศึกษา). นครราชสีมา: บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยวงษ์ชวลิตกุล.

สมสิริ รุ่งอมรรัตน์. (2564, 31 สิงหาคม). พ่อแม่ ผู้ปกครอง : ปัจจัยสู่ความสำเร็จการเรียนออนไลน์ในช่วง Covid-19. ผู้จัดการออนไลน์. สืบค้นเมื่อ 1 กันยายน 2564 แหล่งสืบค้นhttps://mgronline.com/ qol/detail/9640000086254.

Published

2021-12-28

How to Cite

Boonsorn จ. (2021). ONLINE LEARNING PARTICIPATION OF STUDENT GUARDIANS OF TESSABAN WANG SAPHUNG 2 SCHOOL, WANG SAPHUNG MUNICIPALITY, LOEI PROVINCE. Srilangchang Research Journal, 1(3), 9-16. https://ojs.mbuslc.ac.th/index.php/srj/article/view/48

Issue

Section

Research Article