USAGE OF ENGLISH GAMES TO IMPROVE VOCABULARY REMEMBERING OF PRATOMSUKSA 5 STUDENTS, HATAI CHRISTAIN SCHOOL, LOEI PROVINCE

Authors

  • Kamrai Sariya Hathai Christian School

Keywords:

Vocabulary Games, Remembering, Development of English Remembering

Abstract

               The purpose of the research was to develop English vocabulary remembering of Prathomsuksa 5 students in Hatai Christain School through English games. The sample group were thirty students studying Fundamental English in the first semester of the academic year 2563. The scores of the students’ vocabulary reading ability were analyzed by the mean and standard deviation (S.D.); the differences between their pretest-and-posttest mean scores were compared by the dependent sample t-test.

               The research result was found that vocabulary remembering achievement of the students after learning through English games was found to be higher, and it was in accordance with the expected hypothesis. The research result was summarized that after learning through English games, English vocabulary remembering of the students were improved after learning by using two different English game exercises.

References

กรมวิชาการ. (2544). การจัดกระบวนการเรียนรู้ที่ผู้เรียนสำคัญที่สุดตามพระราชบัญญัติการศึกษาแห่งชาติพ.ศ. 2542. กรุงเทพฯ: ศูนย์พัฒนาหลักสูตรกรมวิชาการ.

กุศยา แสงเดช. (2545). แบบฝึก คู่มือพัฒนาสื่อการเรียนการสอนที่เน้นผู้เรียนเป็นสำคัญ ระดับประถมศึกษา. กรุงเทพฯ : บริษัทสำนักพิมพ์แม็ค จำกัด.

วิไล ร่วมชาติ. (2554). การพัฒนาทักษะการอ่านคำศัพท์ภาษาอังกฤษ. รายงานวิจัยชั้นเรียน. โรงเรียนบ้านปงสนุก.

สำนักงานคณะกรรมการการศึกษาขั้นพื้นฐาน.(2551). หลักสูตรแกนกลางพุทธศักราช 2551. กรุงเทพฯ :คุรุสภาลาดพร้าว.

Published

2021-09-30

How to Cite

Sariya ก. (2021). USAGE OF ENGLISH GAMES TO IMPROVE VOCABULARY REMEMBERING OF PRATOMSUKSA 5 STUDENTS, HATAI CHRISTAIN SCHOOL, LOEI PROVINCE. Srilangchang Research Journal, 1(2), 29-34. https://ojs.mbuslc.ac.th/index.php/srj/article/view/44

Issue

Section

Research Article