INTEGRATED ACADEMIC ADMINISTRATION WITH IDDHIPADA OF SCHOOL ADMINISTRATORS UNDER LOEI PRIMARY EDUCATIONAL SERVICE AREA OFFICE 1
Keywords:
Academic Administration, Iddhipada PrinciplesAbstract
This research aimed to (1) study the integrated academic administration with Iddhipada of administrators under loei primary educational service area office 1, and (2) compare the integrated academic administration with Iddhipada of administrators under loei primary educational service area office 1, classified by status, and experience. The sample were school administrators and teachers 294 people.The research tool was a 5-level scales questionnaire with a confidence value of .99. The statistics used in this study were percentage, mean, standard deviation, t-test, One Way ANOVA (F-test) and Scheffe’ post hoc comparison.
The research result found that (1) the integrated academic administration with Iddhipada of administrators under loei primary educational service area office 1 overall and each aspects were highest level. (2) The result of comparing in the integrated academic administration with Iddhipada of administrators under loei primary educational service area office 1, classified by status, and experience found that to be not different.
References
กระทรวงศึกษาธิการ. (2544). แนวทางบริหารจัดการคุณภาพสถานศึกษา. กรุงเทพมหานคร: สำนักทดสอบทางการศึกษา
ณัฐจิราภา อินหอม และพระเมธาวินัยรส. (2564). การประยุกต์อิทธิบาท 4 ในการดำเนินชีวิตของพนักงานตัวแทนประกันชีวิตสู่ความสำเร็จ. การประชุมวิชาการนำเสนอผลงานวิจัยบัณฑิตศึกษาระดับชาติ ครั้งที่ 19 และระดับนานาชาติ ครั้งที่ 3 ประจำปี 2564, 273 - 282.
พระธรรมโกศาจารย์ (ประยูร ธมฺมจิตฺโต). (2549). พุทธวิธีการบริหาร. กรุงเทพมหานคร: โรงพิมพ์ มหาจุฬาลงกรณราชวิทยาลัย.
พระอภินันท์ กนฺตสีโล (สิงมาดา), สุนทร สายคำ และเจ้าอธิการบุญช่วย โชติวโส. (2563). การบริหารสถานศึกษาตามหลักอิทธิบาท 4 ในสถานศึกษาขั้นพื้นฐาน อำเภอนาดูน สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษามหาสารคาม เขต 2. Journal of Modern Learning Development. 5(4) กรกฎาคม – สิงหาคม 2563, 62 – 70.
วนิดา วาดีเจริญ, รังสรรค์ เลิศในสัตย์, และสมบัติ ทีฆทรัพย์. (2560). ระเบียบวิธีวิจัยจากแนวคิดทฤษฎีสู่ภาคปฏิบัติ. กรุงเทพฯ: บริษัท ซีเอ็ดยูเคชั่น จำกัด (มหาชน).
สุธินี ศรีชน. (2564). การบริหารงานวิชาการเชิงบูรณาการหลักอิทธิบาทของผูู้บริหารที่ส่งผลต่อคุณภาพผูู้เรียนในสถานศึกษา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษากรุงเทพมหานคร เขต 1. การประชุมวิชาการนำเสนอผลงานวิจัยบัณฑิตศึกษาระดับชาติ ครั้งที่ 19 และระดับนานาชาติ ครั้งที่ 3 ประจำปี 2564, 1071 – 1082.
Krejcie, R. V. & Morgan, D. W. (1970, September). Determining sample size for research activities. Educational and Psychological Measurement (EPM), 30, 607-610.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.