TEAM BULDING FOR KNOWLEDGE MANAGEMENT OF MAHAMAKUT BUDDHIST UNIVERSITY, SRILANCHANG CAMPUS
Keywords:
Team Building, Knowledge ManagementAbstract
This research aimed to (1) study the state of team building for knowledge management of Mahamakut Buddhist University, Srilanchang Campus, and (2) propose team building for knowledge management guidelines of Mahamakut Buddhist University, Srilanchang Campus. This study used the survey research. The sample group was 53 personnel of Mahamakut Buddhist University, Srilanchang Campus. The tool used in this process was a questionnaire with its reliability value of .89 analyze by percentage, frequency, mean, and standard deviation.
The research results were: (1) study the state of team building for knowledge management of Mahamakut Buddhist University, Srilanchang Campus overall had mean in high level, When considering each aspect the highest mean was Operations of the team, next is Perception of the problem of the team, the lowest was Performance assessment of team. (2) The guidelines for team building development were administrators holding a meeting for discussion and arrangement of an action plan, and providing personnel with an opportunity to express their views.
References
กันยารัตน์ คำสิทธิ และสถิรพร เชาวน์ชัย. (2565). แนวทางการสร้างทีมงานสำหรับงานระบบการดูแลช่วยเหลือนักเรียน สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาน่าน. วารสารการบริหารและนวัตกรรมการศึกษา. 5(2). พฤษภาคม - สิงหาคม 2565, 85 – 102.
ไชยวิทย์ แจ่มเที่ยงตรง, กมลมาลย์ ไชยศิริธัญญา, และชวนชม ชินะตังกูร. (2564). การสร้างทีมงานของผู้บริหารเพื่อพัฒนาศักยภาพโรงเรียนเอกชนในประเทศไทย. วารสารวิจัยวิชาการ. 4(2). เมษายน-มิถุนายน 2564, 201 – 214.
บุญชม ศรีสะอาด. (2560). การวิจัยเบื้องต้น (พิมพ์ครั้งที่ 10). กรุงเทพมหานคร: สุวีริยาสาส์น.
มหาวิทยาลัยมหามกุฏราชวิทยาลัย วิทยาเขตศรีล้านช้าง. (2564). แผนการจัดการความรู้ ประจำปี 2563 มหาวิทยาลัยมหามกุฏราชวิทยาลัย วิทยาเขตศรีล้านช้าง. เลย: สำนักงานวิทยาเขตศรีล้านช้าง.
ราเชนทร์ แก้วพิทักษ์. (2557). รูปแบบวัฒนธรรมองค์กรที่ส่งผลต่อการจัดการความรู้ของสถานศึกษา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษา เขต 8. ปริญญานิพนธ์หลักสูตรครุศาสตรมหาบัณฑิต สาขาวิชาการบริหารการศึกษา, มหาวิทยาลัยราชภัฏนครปฐม.
อรพรรณ คิอินธิ และไพบูลย์ ลิ้มมณี. (2562). การพัฒนาแนวทางการทำงานเป็นทีมของครูสำหรับสถานศึกษาสังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาเขต 21. วารสารมหาวิทยาลัยราชภัฏร้อยเอ็ด. 13(3). กันยายน - ธันวาคม 2562, 94 - 103.
Mettkarunjit, M. (2016). Teamwork. Bangkok: Odeon Store.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.