EFFECTIVENESS OF PHRAPARIYATTIDHAMMA, EDUCATIONAL GENERAL DEPARTMENT SCHOOLS IN LOEI PROVINCE
Keywords:
Effectiveness, Phrapariyattidhamma, Educational General Department SchoolsAbstract
This research aimed to study the school effectiveness of the Phrapariyattidhamma, Educational General Department Schools. This study used the survey research. The population of the quantitative research was a total of 189 teachers and educational personnel in Phrapariyattidhamma schools in Loei province. The tool used in this process was a 5 levels estimation questionnaire with its reliability value of .98 analyze by percentage, frequency, mean, and standard deviation.
The research results were the school effectiveness of the Phrapariyattidhamma, Educational General Department Schools had mean in high level, when considering each aspect, it was found that the aspect with the highest mean was Ability to adapt to the environment, followed by Efficient resource allocation, teacher job satisfaction, and the aspect with the lowest mean was student achievement
References
ประยูร คุณนาม. (2557). ความสัมพันธ์ระหว่างการบริหารงานวิชาการของผู้บริหารสถานศึกษากับประสิทธิผลของสถานศึกษาในอำเภอบ่อทอง สำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาชลบุรี เขต 2. วิทยานิพนธ์ปริญญาการศึกษามหาบัณฑิต. บัณฑิตวิทยาลัย: มหาวิทยาลัยบูรพา.
รัญชนา เขื่อนขันธ์ และธารารัตน์ มาลัยเถาว์. (2565). ความสัมพันธ์ระหว่างภาวะผู้นำเชิงกลยุทธ์ในศตวรรษที่ 21 ของผู้บริหารสถานศึกษากับประสิทธิผลของสถานศึกษา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาเชียงราย เขต 4. วารสารบัณฑิตศึกษา มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงราย. 15(2). (พฤษภาคม - สิงหาคม 2565), 29 – 41.
โรงเรียนวัดศรีบุญเรืองปริยัติศึกษา. (2564). รายงานการประเมินตนเองของสถานศึกษา (SAR) ปีการศึกษา 2564. เลย: โรงเรียนวัดศรีบุญเรืองปริยัติศึกษา.
สมหมาย อ่าดอนกลอย. (2556). บทบาทผู้บริหารสถานศึกษาในศตวรรษที่ 21. วารสารบัณฑิตศึกษามหาวิทยาลัยราชภัฏพิบูลสงคราม, 7(1), 1-7.
Hoy, W. K. & Ferguson, J. (1985). A theoretical framework and exploration of organizational effectiveness in schools. Educational Administration Quarterly. 21, 117-134.
Hoy, Wayne K.; & Miskel, Cecil G. (2001). Educational Administration Theory, Research, and Practice. 6th ed. New York : McGraw -Hill.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Srilangchang Research Journal
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.